Sega Daily befouls public space with lies about Peevski

Delyan Peevski

The newspaper Sega owned by natural gas tycoon Sasho Donchev has never made a secret of its participation in the organised media group that is methodically spreading fake news and outright lies against lawmaker and Telegraph Media publisher Delyan Peevski.

The Media conglomerate built on the common interests of the oligarchs Sasho Donchev, Ivo Prokopiev and Tsvetan Vassilev operates as a well-oiled machine, and it is becoming increasingly obvious that its editorial policy is controlled by the same “production meeting”. For clarity – this is how we, journalists, call the briefing at which we discuss the tasks for and events of the day.

The production meetings of the oligarchy’s organised media group begin and conclude with the false cliché that Delyan Peevski is a media magnate of cosmic proportions. According to their badly fabricated fake news items, Peevski controls the Bulgarian National Television (BNT), the Bulgarian National Radio (BNR), the Council for Electronic Media (CEM), Nova TV and press distribution Bulgaria, and why not newspapers and TV channels in Africa, Asia, the Pacific and Central America.

But let us put all joking aside. “A legal practitioner close to Peevski to write new media regulation,” a recent Sega headline lies. The article itself, dedicated to amendments to the Radio and Television Act, reads that “a representative of Channel 3, which is extremely close to the government and lawmaker Delyan Peevski, has been revealed as a member of the team of experts charged with proposing sweeping changes to the Radio and Television Act”.

The person in question is Channel 3 legal adviser Maya Georgieva and the manipulative angle in this case is the claim that the TV channel is “extremely close” to Delyan Peevski. Let us remind that he gave up on acquiring Channel 3 back in March 2016 and that fact was highly publicised, including by the media outlets gravitating towards Sasho Donchev, Ivo Prokopiev and Tsvetan Vassilev. Three and a half years later, however, the mantra about how Channel 3 is “extremely close” to Peevski continues to be chanted. The insinuation is clear – that the media outlet is effectively owned by Peevski.

Let us also remind that Delyan Peevski publishes the newspapers Telegraph, Monitor, Politika and Meridian Match as well as the newswire Monitor News Agency, and that attaching his name to any other media outlets is pure manipulation.

As for the amendments to the Radio and Television Act, apparently they are what is making the oligarchy lose self-control. Besides Channel 3’s Maya Georgieva, the committee that will be working on amending the law also includes CEM member Betina Zhoteva, BNT Director Emil Koshlukov, BNT Managing Board member Hristo Tomov, BNR legal advisor Elena Velikova, her bTV and Nova TV counterparts Gospodin Yovchev and Elena Velikova, respectively, the head of the Association of Bulgarian Broadcasters Anna Tanova and former BNR director Valeriy Todorov.

Composed entirely of representatives of the electronic media industry, this team of experts will propose new rules to be implemented in the legislation that regulates the sector. The proposals themselves do not have the force of a law. They are subject to public debate, editing, discussions in parliamentary committees and two votes on the floor of the National Assembly.

Against this backdrop, involving the name of Delyan Peesvki as some shadowy power that is behind the amendments to the Radio and Television Act is ridiculous, to put it mildly. To put it simply, Sega contaminated the public space with a stinky propaganda lie.

Similar articles

  • Peevski blamed also for the slump of the oligarchic media

    Peevski blamed also for the slump of the oligarchic media

    Prokopiev’s ideologist distorts the truth about Sega newspaper

    All of a sudden the Fake News Factory has changed its usual tune about Delyan Peevski and pinned on him the slump of some media outlets among which are also those financed by the oligarchy. Sega newspaper and K-newspaper will cease to exist as of the New Year whilst the sales of Capital and Prass-press show a slowdown. Of course, the villain of the piece as always is Peevski.

    16
  • Political chameleon Kutev wins points at the expense of Delyan Peevski

    Political chameleon Kutev wins points at the expense of Delyan Peevski

    The political chameleon Anton Kutev, a leftwing lawmaker, is keeping up the tradition of trying to win points at the expense of MP of the Movement for Rights and Freedoms (MRF) and Telegraph Media publisher Delyan Peevski. Also in accordance with tradition, Kutev was helped in his endeavour by the mainstream media controlled by oligarch Ivo Prokopiev – bTV, more specifically. True to himself, Kutev also did not provide any evidence in support of his words.

    22
  • Thief Tsvetan Vassilev churns out transparent lies about Delyan Peevski

    Thief Tsvetan Vassilev churns out transparent lies about Delyan Peevski

    There is a Bulgarian saying that literally translates as “Lies have short feet”. If we were to modernise it a bit, we would add “and thieves have prolific tongues”. That is especially true when said thieves have billions of levs stolen from CorpBank depositors behind their back. Thanks to the embezzled money, in the case of Tsvetan Vassilev the proverbial tongue is powerful enough to reach Sofia all the way from Belgrade.

    47